26 Kahala (października) 1372, wybrzeża Perłowej Laguny, dzień drogi od Prai, Natea
Kiedy coś dziwnego dzieje się w Twojej okolicy, kogo wezwiesz z odsieczą? Oczywiście, że Bramę Cechową. Podobną decyzje podjął Senhor Montoya i najął obrońców z Bramy, by pomogli mu rozwiązać problem w wiosce, nad którą miał pieczę.
W skład zespołu wysłanego na pomoc Montoyi weszli: Kyrian, Uisca`ne, Alcione, Ugamba, Huginn i Rufus. Drużyna przybyła na miejsce zlecenia późnym wieczorem i zastała wieśniaków w gotowości bojowej. Po zasięgnięciu języka u starszego wioski dowiedzieli się, że przyczyną bojowych nastrojów są niedawne zaginięcia dziatwy. W niewyjaśnionych okolicznościach zniknęło dziesięcioro dzieci, bawiących się w pobliskich oliwnych sadach oraz na plaży. Blady strach padł na mieszkańców, kiedy okazało się, że nie są bezpieczne nawet w sercu wioski, śpiąc we własnym łóżku. Problemem próbowała zająć się inna kompania najemnicza, która tego samego dnia wyruszyła sprawdzić nowy trop. To właśnie z ich polecenia wieśniacy zostali postawieni w stan gotowości.
Następny dzień przywitał śmiałków alarmem. Wioskowi rybacy znaleźli rannego dowódcę najemników i ledwo żywego przynieśli do osady. Dzięki szczęściu oraz drobnemu nieporozumieniu, udało się sprowadzić medyka i ustabilizować rannego. Drużyna ruszyła na miejsce, w którym znaleziono najmitę, aby poszukać jakichkolwiek informacji i tropów.
Szczęście nie opuszczało drużyny z Bramy Cechowej. Na miejscu zdarzenia znaleziono trop prowadzący do jednej z nadmorskich jaskiń. Prawdopodobnie tam swoje schronienie miał ktoś, kto był odpowiedzialny za zaginięcia dzieci. Drużyna postanowiła skonfrontować swoje przypuszczenia i ostrożnie ruszyła do środka. Jedynie Rufus ostatecznie nie wszedł do jaskini.
Na czoło drużyny odważnie wysunęła się Uisca`ne, by wkrótce dobitnie przekonać się, jak bardzo niemile widziani są przybysze w tej jaskini, boleśnie bowiem doświadczyła spotkania z pułapką. Ostatecznie jednak, nie bez udziału sporego szczęścia, grupa wyszła z tego cało, zyskując co najwyżej kilka siniaków. Gorzej, że działanie pułapki uprzedziło mieszkańców jaskini o wizycie nieproszonych gości…
Grupa bez zwłoki ruszyła naprzód, by skonfrontować się z mieszkańcami jaskini… Którymi okazały się być Jaszczury! Szybko wywiązała się walka, w której najemnicy Bramy Cechowej mogli wykazać się dużą skutecznością. Najpierw padł szaman Jaszczurów* zastrzelony przez Ugambę. Kyrian, wykazując się siłą i umiejętnościami, w pojedynkę pokonał dwóch kolejnych przeciwników. Kolejnego powaliła Uisca’ne. Na koniec padł bez tchu herszt Jaszczurów pokonany wspólnie przez Uisca’ne i Ugambę, a ostatni z jaszczurczej bandy, niewielki Kobold, został pojmany przez Kyriana i Alcione.
Gdy walka się zakończyła, drużyna zdecydowała się zbadać jaskinię i poszukać zaginionych dzieci, a także odpowiedzi, na które tak liczyli mieszkańcy wioski. Szczęśliwie udało się odnaleźć wszystkie dzieci żywe! Jaszczury przetrzymywały je w specjalnych klatkach. Śmiałkowie uwolnili czym prędzej małych więźniów i pomogli im wrócić do wioski, za co spotkała ich ogromna wdzięczność mieszkańców. Tak oto wykonali swe zadanie, a przy okazji udało im się jeszcze wycisnąć z pojmanego Kobolda pewne informacje…Okazało się, że Jaszczury planowały uczynić z porwanych dzieci niewolników i na tym zarobić. Kobold, nim stracił przytomność, zdradził też przybliżone położenie siedziby Jaszczurów w Porto de Ouro, dokąd zmierzała cała ta jaszczurcza banda i gdzie prawdopodobnie więcej może być takich porwanych, przeznaczonych na sprzedaż dzieci potrzebujących uwolnienia…
*NPC
- W przygodzie udział wzięły postacie: Obie sesje: Hazzer [64], Alcione [554], Kyrian [16], Ugamba [132], Huginn [1840], Uisca`ne [1783]. Tylko cz. I: Rufus [1243]
- Postacie biorące udział w wyprawie zyskały niewielki lokalny rozgłos jako skuteczni najemnicy, a Brama Cechowa - jako organizacja, z którą warto współpracować w razie problemów wymagających i siły, i determinacji.
- Możliwe jest zorganizowanie wyprawy na terenie Porto de Ouro mającej na celu wytropienie pozostałych Jaszczurów z grupy.
Autorzy wieści: cz. I Hazzer [64], cz. II Qu`essan [1]
Wieść powiązana z sesjami: [FG] Działo się w Alexio oraz [FG] Działo się w Alexio cz. 2
MG nadzorujący: Anheartel [256]
Korekta i dostosowanie wieści do aktualnego lore: Qu`essan [1]